Passió per la muntanyaPassió per la muntanya
 Carreteret Carreteret
Estas en » Passió per la muntanya » Archivo de Artículos » May 2009 » Espolon Guerrero · (escalada Per A Tontos)
Monday 11 de May de 2009, 21:29:00
ESPOLON GUERRERO · (escalada per a tontos)
Tipo de Entrada: ARTICULO | 1286 visitas

Fuente: http://escaladaperatontos.blogspot.com/2009/05/espolon-guerrero.html

L'espolon Guerrero és una via d'escalada ideal per l'iniciació que es troba en el terme del poble de la Juncosa de Montmell en la comarca del Penedès. Va ser obert i equpat pels germans Guerrero.
Aquesta via s'allunya de l'esquema de les vies per a tontos però s'hi val la pena ja que acabarem pujant al castell de Montmell i a la Talaia de Montmell que ens permetrar fruir d'una vella paroràmica sobre la costa i l'entorn.
Descripció de la via:
El primer llarg és de IV sup, equpat amb paravols. Després d'uns 7 metres perd la verticalitat Aquesta és una constant de tot el recorregut que es format per trams curts d'escalada (II i III) sense gaire verticalitat, entre matollars. Al costat de l'ermita vella de Sant Miquel hi ha un pas de IV.
Ja acabant la via hi ha un altre pas de IV sup (hem llegit que es pot superar caminant pel costat).
Finalment entre garrics s'arriba al cim on hi ha les restes de l'antic castell de Montmell. La roca és en general força bona.
Durada aprox.: 1 hora 30 minuts.
Material: Corda de 60 metres, cintes llargues, bagues i alguns encastadors grans i mitjans opcianals en els trams fàcils.
Aproximació:

Abans d'entrar al poble de la Juncosa prenem una pista de 3,2 km que ens duu a l'Area del Montmell. Pugem a l'ermita nova de Sant Miquel per un corriol i prenem una pista que s'enfila amunt. En un revolt surt un trencall per l'esquerra però nosaltres anem cap a l'ermita vella. Als 80 metres trobem l'esperó (12 minuts).

Proposta:
En pujar al castell (781 m) baixem al collet a llevant i remuntem a la Creu de Montmell i seguim carena enllà fins arribar a la Talaia de Montmell (860 m), vèrtex destacat de la contrada (30 minuts). Per baixar tornem pel mateix camí encara que anirem a veure l'ermita romànica de Sant Miquel a mitja cinglera que passa mig amagada quan escalem.
Ei!! Si voleu podeu mirar el video que hem trobat que està molt bé, encara que els pobres van tenir un dia de vent que Déu ni do.